DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
40号(2010) >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10775/913
|
タイトル: | Connecting EFL Group Discussions to Research |
タイトル別言語: | EFL グループ・ディスカッションと研究の連結 |
著者: | Fujimoto, Donna |
著者別言語: | フジモト, ドナ |
キーワード: | small group discussion Conversation Analysis talk-in-interaction pedagogy classroom research |
キーワード別言語: | 小グループ・ディスカッション 言語教育 会話分析 教授法 |
出版者: | 大阪女学院短期大学 |
出版者別言語: | Osaka Jogakuin 2year College |
利用可能日: | 2011-05-19T07:43:20Z |
発行日: | 2011-05-19T07:43:20Z |
受理日: | 2010-10-01 |
抄録: | While the small group discussion is widely used in the language classroom, little academic attention is paid to this pedagogical practice. The aim of this paper is to connect research and theory to classroom discussions. A literature review of research on small group work is followed by an examination of research frameworks which can be used to investigate group discussions. Second Language Acquisition research, Language Socialization, Sociocultural Theory and Discourse Analysis are briefly discussed. The author suggests that Conversation Analysis is the most effective research methodology for uncovering the basic underlying rules of action in small group discussions. While this methodology is not usually
connected with pedagogy, this paper demonstrates that a useful link can indeed be made. Several examples from the author's CA research are given. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 0387-7744 |
NCID: | AN00029189 |
掲載誌名: | 大阪女学院短期大学紀要 |
号: | 40 |
開始ページ: | 1 |
終了ページ: | 17 |
ページ数: | 146 |
発行日: | 2011-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 40号(2010)
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|