DSpace
 

DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
35号(2005) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10775/72

タイトル: Teacher Influence on Learner Motivation
タイトル別言語: 学習者の意欲における教師の影響
著者: Tanaka, Takako
著者別言語: 田中, 貴子
キーワード: second/foreign language learning motivation
teacher education
research methods
キーワード別言語: 第二言語/外国語学習意欲
教師教育
研究方法
出版者: 大阪女学院短期大学
出版者別言語: Osaka Jogakuin 2year College
利用可能日: 2010-01-28T07:59:06Z
発行日: 2010-01-28T07:59:06Z
受理日: 2005-09-30
抄録: This paper explores the issue of teacher influence on L2 learner motivation. In general,teachers are regarded as one of the influential factors affecting learner motivation. Yet,despite its acknowledged importance, this issue has only begun to be addressed in thefield of L2 learning. Therefore, in this paper, previous studies which either directly focus onteacher influence on learner motivation or on teacher influence generally on a learner withmotivation as a pertinent issue will be reviewed. Finally, a future research agenda in orderto broaden and deepen our understanding of this issue will be suggested.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 0387-7744
NCID: AN00029189
掲載誌名: 大阪女学院短期大学紀要
号: 35
開始ページ: 49
終了ページ: 58
ページ数: 120
発行日: 2006-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:35号(2005)

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズファーマット
2005_06.pdf92.76 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください