DSpace
 

DSpace at My University >
01 大学(国際・英語学部) >
013 「大阪女学院大学紀要」 >
2号(2005) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10775/64

タイトル: Communicative Task and its Effect:Focus on Form Activity on the Third Person Singular Agreement at a Cram School in Japan
タイトル別言語: タスクデザインとその効果:塾でのフォーカスオンフォームを使った三人称単数現在形の指導について
著者: Takigawa, Yuzuru
著者別言語: 瀧川, 禅
キーワード: communicative teaching method
third person singular agreement on the verb
interview activity
information gap activity
error rates
キーワード別言語: コミュニカティブアプローチ
三人称単数現在形
インタビュー
インフォメーションギャップ
誤答率
出版者: 大阪女学院大学
出版者別言語: Osaka Jogakuin 4year College
利用可能日: 2009-12-18T06:12:53Z
発行日: 2009-12-18T06:12:53Z
受理日: 2005-09-30
抄録: This paper examined if students accustomed to non-communicative teaching methods could learn target grammar more easily, enjoy the lesson, and advance communicative skills if taught using communicative teaching methods. Two tasks were designed to teach the third person singular agreement on the verb in English to junior high school students studying at a cram school in Japan. The students’ performance on the use of the target grammar form was analyzed initially through recorded oral reports from an interview activity and via the second oral reports from an information gap activity 3 days later. The results of the initial and second error rates in the oral reports suggest that the activities were successful. The students enjoyed the activities while focusing on the form and the class was considered a success. This study is valuable since it challenged traditional way of teaching English at Japanese cram schools and changed the students’ consciousness toward English education.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 1880-0084
NCID: AA12028997
掲載誌名: 大阪女学院大学紀要
号: 2
開始ページ: 25
終了ページ: 31
ページ数: 96
発行日: 2006-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:2号(2005)

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズファーマット
2005_05.pdf98.31 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください