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33号(2003) >

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タイトル: What is Effective Teaching? : Comparing Pedagogical Experience with SLA Theory
タイトル別言語: 効果的ティーチングとは何か : 教授経験と第2言語習得理論を比較する
著者: Mahon, Robert
著者別言語: ロバート, マン
キーワード: Strategies
principles
automaticity
communicative
relevance
upgrading
キーワード別言語: ストラテジー
言語習得理論
自律学習
コミュニカテイブ
関連性
教育内容の改善
出版者: 大阪女学院短期大学
利用可能日: 2011-02-18T11:41:18Z
発行日: 2011-02-18T11:41:18Z
受理日: 2003-09-12
自由記入: 自由論文
抄録: In recent years, language pedagogy has been turning away from particular methods in favor of teaching by principles. The application of these principles in a particular context helps to answer the question: "What is effective teaching?" This paper offers a reflection on teaching experience in a senior high school in Osaka, in light of findings from second language acquisition (SLA) research. Factors such as classroom management, quality of materials, and language acquisition strategies are considered along with final recommendations.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 0387-7744
NCID: AN00029189
掲載誌名: 大阪女学院短期大学紀要
号: 33
開始ページ: 47
終了ページ: 54
ページ数: 139
発行日: 2004-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:33号(2003)

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