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33号(2003) >
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http://hdl.handle.net/10775/622
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タイトル: | What is Effective Teaching? : Comparing Pedagogical Experience with SLA Theory |
タイトル別言語: | 効果的ティーチングとは何か : 教授経験と第2言語習得理論を比較する |
著者: | Mahon, Robert |
著者別言語: | ロバート, マン |
キーワード: | Strategies principles automaticity communicative relevance upgrading |
キーワード別言語: | ストラテジー 言語習得理論 自律学習 コミュニカテイブ 関連性 教育内容の改善 |
出版者: | 大阪女学院短期大学 |
利用可能日: | 2011-02-18T11:41:18Z |
発行日: | 2011-02-18T11:41:18Z |
受理日: | 2003-09-12 |
自由記入: | 自由論文 |
抄録: | In recent years, language pedagogy has been turning away from particular methods in favor of teaching by principles. The application of these principles in a particular context helps to answer the question: "What is effective teaching?" This paper offers a reflection on teaching experience in a senior high school in Osaka, in light of findings from second language acquisition (SLA) research. Factors such as classroom management, quality of materials, and language acquisition strategies are considered along with final recommendations. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 0387-7744 |
NCID: | AN00029189 |
掲載誌名: | 大阪女学院短期大学紀要 |
号: | 33 |
開始ページ: | 47 |
終了ページ: | 54 |
ページ数: | 139 |
発行日: | 2004-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 33号(2003)
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