DSpace
 

DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
33号(2003) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10775/621

タイトル: Teaching Pragmatics in Japanese as a Foreign Language
タイトル別言語: 外国語としての日本語における語用法の教え方
著者: Takigawa, Yuzuru
著者別言語: 瀧川, 禅
キーワード: pragmatics
Japanese as a foreign language
material
intermediate level
conversation openings
キーワード別言語: 語用論(語用法)
外国語としての日本語
教材
中級レベル
会話の始まり
出版者: 大阪女学院短期大学
利用可能日: 2011-02-18T11:41:17Z
発行日: 2011-02-18T11:41:17Z
受理日: 2003-09-11
自由記入: 自由論文
抄録: This paper introduces new material for teaching Japanese as a foreign language (JFL). I present sample JFL material that I developed targeting for intermediate level American students at universities in the United States. Specifically, I focus on conversation openings and introduce material which contains dialogues, oral practices, and cultural explanations that will aid students in understanding appropriate language use in some specific contexts. The material aims to raise the students' pragmatic awareness in Japanese and enables them to produce language appropriate to the context. Teaching pragmatic competence to foreign language learners is a vital component of language acquisition. Learners are expected to know how context affects the choice of form and function of an utterance in a particular speech community when interacting with native speakers of the target language. I expect the materials to contribute to JFL education and to reduce misunderstandings between native speakers and learners in natural discourse.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 0387-7744
NCID: AN00029189
掲載誌名: 大阪女学院短期大学紀要
号: 33
開始ページ: 55
終了ページ: 64
ページ数: 139
発行日: 2004-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:33号(2003)

このアイテムのファイル:

ファイル サイズファーマット
KC33_055.pdf486.43 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください