DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
33号(2003) >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10775/614
|
タイトル: | The Effects of Study Abroad : Methodological Approaches |
タイトル別言語: | 留学の効果 : その研究方法の探求 |
著者: | Hansen, Jerrod |
著者別言語: | ジェレッド, ハンセン |
キーワード: | Study abroad Research methods Japanese high school students Quantitative Qualitative |
キーワード別言語: | 海外留学 研究方法 日本人高校生 質的 量的 |
出版者: | 大阪女学院短期大学 |
利用可能日: | 2011-02-18T11:41:16Z |
発行日: | 2011-02-18T11:41:16Z |
受理日: | 2003-09-11 |
自由記入: | 研究ノート |
抄録: | A qualitative ethnographic approach towards understanding the influence of overseas study permits researchers to see how a sojourn affects the daily lives of participants. However, the structure imposed by a school's curriculum limits the opportunities for ethnographic observation of high school sojourners. Students have only a few free minutes between classes and short periods during lunch and after school. These times, while permitting conversation, severely restrict the variety of socially interactive opportunities available to students. Any behavioral changes induced by overseas study are thus difficult to observe. This paper discusses these issues and the methodological solutions employed in actual fieldwork to avoid a potential dearth of information, namely utilizing additional methodologies to incorporate feedback from educators, parents, and other students to build a robust perspective of the participants. Examples from my own research into the influence of a one-year sojourn among a class of Japanese high school students are presented. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 0387-7744 |
NCID: | AN00029189 |
掲載誌名: | 大阪女学院短期大学紀要 |
号: | 33 |
開始ページ: | 99 |
終了ページ: | 112 |
ページ数: | 139 |
発行日: | 2004-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 33号(2003)
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|