DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
32号(2002) >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10775/604
|
タイトル: | Dialogic Reading : An Effective Approach for Reading Pictures Books with Preschool Children |
タイトル別言語: | ダイアロジックリーディング : 効果的な絵本の読み聞かせ方 |
著者: | Kato-otani, Eiko |
著者別言語: | 加藤, 映子 |
キーワード: | dialogic reading book-reading literacy development language development |
キーワード別言語: | ダイアロジックリーディング 読み聞かせ 読み書き能力の発達 ことばの発達 |
出版者: | 大阪女学院短期大学 |
利用可能日: | 2011-02-18T11:41:12Z |
発行日: | 2011-02-18T11:41:12Z |
受理日: | 2002-09-12 |
自由記入: | 自由論文 |
抄録: | Many adults believe reading picture books with children is beneficial for children. However, the methods they use will affect children's language and literacy skills. Dialogic reading developed by Whitehurst et. al (1988) shows an effective way that adults can interact with young children during joint picture book-reading in order to achieve the most language development. This paper first summarizes research findings about book-reading activities and introduces a book-reading procedure using dialogic reading. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 0387-7744 |
NCID: | AN00029189 |
掲載誌名: | 大阪女学院短期大学紀要 |
号: | 32 |
開始ページ: | 15 |
終了ページ: | 22 |
ページ数: | 275 |
発行日: | 2003-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 32号(2002)
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|