DSpace
 

DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
32号(2002) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10775/604

タイトル: Dialogic Reading : An Effective Approach for Reading Pictures Books with Preschool Children
タイトル別言語: ダイアロジックリーディング : 効果的な絵本の読み聞かせ方
著者: Kato-otani, Eiko
著者別言語: 加藤, 映子
キーワード: dialogic reading
book-reading
literacy development
language development
キーワード別言語: ダイアロジックリーディング
読み聞かせ
読み書き能力の発達
ことばの発達
出版者: 大阪女学院短期大学
利用可能日: 2011-02-18T11:41:12Z
発行日: 2011-02-18T11:41:12Z
受理日: 2002-09-12
自由記入: 自由論文
抄録: Many adults believe reading picture books with children is beneficial for children. However, the methods they use will affect children's language and literacy skills. Dialogic reading developed by Whitehurst et. al (1988) shows an effective way that adults can interact with young children during joint picture book-reading in order to achieve the most language development. This paper first summarizes research findings about book-reading activities and introduces a book-reading procedure using dialogic reading.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 0387-7744
NCID: AN00029189
掲載誌名: 大阪女学院短期大学紀要
号: 32
開始ページ: 15
終了ページ: 22
ページ数: 275
発行日: 2003-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:32号(2002)

このアイテムのファイル:

ファイル サイズファーマット
KC32_015.pdf358.99 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください