DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
32号(2002) >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10775/597
|
タイトル: | College Students' Views on English Pronunciation : Intelligible vs. Nativelike Pronunciation |
タイトル別言語: | 大学生の英語発音に対する意識 : 知的な発音 VS. ネイティブレベルの発音 |
著者: | Yoshida, Hiroko |
著者別言語: | 吉田, 弘子 |
キーワード: | pronunciation learning intelligible pronunciation nativelike pronunciation the EFL students |
キーワード別言語: | 発音学習 知性ある発音 ネイティブレベルの発音 外国語として英語を学ぶ学生 |
出版者: | 大阪女学院短期大学 |
利用可能日: | 2011-02-18T11:41:10Z |
発行日: | 2011-02-18T11:41:10Z |
受理日: | 2002-09-12 |
自由記入: | 自由論文 |
抄録: | Setting a goal of second language (L2) pronunciation learning for acquiring not nativelike pronunciation, but intelligible pronunciation is widely acknowledged by Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL) professionals (Morley, 1991). However, the importance of intelligible pronunciation has been mainly discussed in the English as a second language (ESL) context, and it has been rarely investigated how the English as a foreign language (EFL) students actually perceive their L2 pronunciation. This paper explores college students' views on English pronunciation in the EFL context where students learn English as a required subject at a Japanese college. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 0387-7744 |
NCID: | AN00029189 |
掲載誌名: | 大阪女学院短期大学紀要 |
号: | 32 |
開始ページ: | 147 |
終了ページ: | 159 |
ページ数: | 275 |
発行日: | 2003-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 32号(2002)
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|