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32号(2002) >

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タイトル: College Students' Views on English Pronunciation : Intelligible vs. Nativelike Pronunciation
タイトル別言語: 大学生の英語発音に対する意識 : 知的な発音 VS. ネイティブレベルの発音
著者: Yoshida, Hiroko
著者別言語: 吉田, 弘子
キーワード: pronunciation learning
intelligible pronunciation
nativelike pronunciation
the EFL students
キーワード別言語: 発音学習
知性ある発音
ネイティブレベルの発音
外国語として英語を学ぶ学生
出版者: 大阪女学院短期大学
利用可能日: 2011-02-18T11:41:10Z
発行日: 2011-02-18T11:41:10Z
受理日: 2002-09-12
自由記入: 自由論文
抄録: Setting a goal of second language (L2) pronunciation learning for acquiring not nativelike pronunciation, but intelligible pronunciation is widely acknowledged by Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL) professionals (Morley, 1991). However, the importance of intelligible pronunciation has been mainly discussed in the English as a second language (ESL) context, and it has been rarely investigated how the English as a foreign language (EFL) students actually perceive their L2 pronunciation. This paper explores college students' views on English pronunciation in the EFL context where students learn English as a required subject at a Japanese college.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 0387-7744
NCID: AN00029189
掲載誌名: 大阪女学院短期大学紀要
号: 32
開始ページ: 147
終了ページ: 159
ページ数: 275
発行日: 2003-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:32号(2002)

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