DSpace
 

DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
32号(2002) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10775/594

タイトル: Second Language Acquisition Theory : Understanding Key Concepts and Terms
タイトル別言語: 第2言語習得理論 : 主要概念と用語の理解
著者: O'mochain, Roibeard
著者別言語: ロバート, マン
キーワード: interlangauge
interface
task
acquisition
output
needs analysis
キーワード別言語: 中間言語
インターフェース
タスク
習得
アウトプット
ニーズ分析
出版者: 大阪女学院短期大学
利用可能日: 2011-02-18T11:41:10Z
発行日: 2011-02-18T11:41:10Z
受理日: 2002-09-12
自由記入: 自由論文
抄録: The field of Second Language Acquisition (SLA) research has grown into a vast network of academic discourses in recent years. Coming to grips with myriad terms and concepts associated with the field can sometimes seem like a Herculaen task beyond our capabilities. This paper hopes to provide clear explanations of those terms and constructs that are essential for entering into dialaogue with the most prominent theorists and researchers in SLA today. An evaluation is also made of the theoretical and pedagogical value of diverse constructs including: Interlanguage, Fossilization, Language Acquisition Device, Curriculum Objectives, and Task Based Approaches. An example is also provided of how newly-acquired knowledge of language acquisition can be chanelled effectively into a curricular needs-analysis for a particular educational setting.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 0387-7744
NCID: AN00029189
掲載誌名: 大阪女学院短期大学紀要
号: 32
開始ページ: 127
終了ページ: 146
ページ数: 275
発行日: 2003-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:32号(2002)

このアイテムのファイル:

ファイル サイズファーマット
KC32_127.pdf1.01 MBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください