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32号(2002) >
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http://hdl.handle.net/10775/594
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タイトル: | Second Language Acquisition Theory : Understanding Key Concepts and Terms |
タイトル別言語: | 第2言語習得理論 : 主要概念と用語の理解 |
著者: | O'mochain, Roibeard |
著者別言語: | ロバート, マン |
キーワード: | interlangauge interface task acquisition output needs analysis |
キーワード別言語: | 中間言語 インターフェース タスク 習得 アウトプット ニーズ分析 |
出版者: | 大阪女学院短期大学 |
利用可能日: | 2011-02-18T11:41:10Z |
発行日: | 2011-02-18T11:41:10Z |
受理日: | 2002-09-12 |
自由記入: | 自由論文 |
抄録: | The field of Second Language Acquisition (SLA) research has grown into a vast network of academic discourses in recent years. Coming to grips with myriad terms and concepts associated with the field can sometimes seem like a Herculaen task beyond our capabilities. This paper hopes to provide clear explanations of those terms and constructs that are essential for entering into dialaogue with the most prominent theorists and researchers in SLA today. An evaluation is also made of the theoretical and pedagogical value of diverse constructs including: Interlanguage, Fossilization, Language Acquisition Device, Curriculum Objectives, and Task Based Approaches. An example is also provided of how newly-acquired knowledge of language acquisition can be chanelled effectively into a curricular needs-analysis for a particular educational setting. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 0387-7744 |
NCID: | AN00029189 |
掲載誌名: | 大阪女学院短期大学紀要 |
号: | 32 |
開始ページ: | 127 |
終了ページ: | 146 |
ページ数: | 275 |
発行日: | 2003-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 32号(2002)
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