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32号(2002) >
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http://hdl.handle.net/10775/589
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タイトル: | <研究ノート>Why Extensive Reading should be Part of a School's Language Program |
タイトル別言語: | なぜ学校語学教育に Extensive Reading (多読)をいれるべきなのか |
著者: | Cornwell, Steve |
著者別言語: | スティーブ, コーンウェル |
キーワード: | extensive reading comprehension vocabulary curriculum |
キーワード別言語: | extensive reading 理解 語彙 カリキュラム |
出版者: | 大阪女学院短期大学 |
利用可能日: | 2011-02-18T11:41:07Z |
発行日: | 2011-02-18T11:41:07Z |
受理日: | 2002-09-12 |
自由記入: | 研究ノート |
抄録: | The purpose of this paper is to make a case for adding an extensive reading component to English language programs. It will first briefly review some of the extensive reading research that has been conducted in Japan and abroad before looking at some of the major concepts (language threshold, text coverage and frequency, simplified texts and graded readers, and meeting words and comprehensible input) that need to be understood to fully appreciate why extensive reading should be a part of a school's language curriculum. Finally, it will look at some of the common objections to extensive reading before outlining one way extensive reading could be worked into a reading program. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 0387-7744 |
NCID: | AN00029189 |
掲載誌名: | 大阪女学院短期大学紀要 |
号: | 32 |
開始ページ: | 161 |
終了ページ: | 172 |
ページ数: | 275 |
発行日: | 2003-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 32号(2002)
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