DSpace
 

DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
31号(2001) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10775/587

タイトル: Individualizing the Vocabulary Curriculum
タイトル別言語: 語彙カリキュラムの個別化
著者: Kim, Sung
著者別言語: サング, キム
キーワード: curriculum
explicit
incidental
strategies
vocabulary
キーワード別言語: カリキュラム
意味説明型
自然習得型
学習法
語彙
出版者: 大阪女学院短期大学
利用可能日: 2011-02-18T11:41:05Z
発行日: 2011-02-18T11:41:05Z
受理日: 2001-09-10
自由記入: 自由論文
抄録: In preparing a vocabulary curriculum, it is necessary to address the needs of the administration, the teacher, and the students. Unfortunately, the students often have the least amount of influence on the end product. This paper will address the needs and benefits of including a greater amount of student input in preparing a vocabulary curriculum; personalization of the curriculum to students' learning styles, and the inclusion of both explicit and incidental teaching and learning components in a vocabulary curriculum become key issues to be addressed.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 0387-7744
NCID: AN00029189
掲載誌名: 大阪女学院短期大学紀要
号: 31
開始ページ: 195
終了ページ: 205
ページ数: 398
発行日: 2002-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:31号(2001)

このアイテムのファイル:

ファイル サイズファーマット
KC31_195.pdf551.07 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください