DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
31号(2001) >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10775/587
|
タイトル: | Individualizing the Vocabulary Curriculum |
タイトル別言語: | 語彙カリキュラムの個別化 |
著者: | Kim, Sung |
著者別言語: | サング, キム |
キーワード: | curriculum explicit incidental strategies vocabulary |
キーワード別言語: | カリキュラム 意味説明型 自然習得型 学習法 語彙 |
出版者: | 大阪女学院短期大学 |
利用可能日: | 2011-02-18T11:41:05Z |
発行日: | 2011-02-18T11:41:05Z |
受理日: | 2001-09-10 |
自由記入: | 自由論文 |
抄録: | In preparing a vocabulary curriculum, it is necessary to address the needs of the administration, the teacher, and the students. Unfortunately, the students often have the least amount of influence on the end product. This paper will address the needs and benefits of including a greater amount of student input in preparing a vocabulary curriculum; personalization of the curriculum to students' learning styles, and the inclusion of both explicit and incidental teaching and learning components in a vocabulary curriculum become key issues to be addressed. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 0387-7744 |
NCID: | AN00029189 |
掲載誌名: | 大阪女学院短期大学紀要 |
号: | 31 |
開始ページ: | 195 |
終了ページ: | 205 |
ページ数: | 398 |
発行日: | 2002-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 31号(2001)
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|