DSpace
 

DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
31号(2001) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10775/564

タイトル: A Survey of Learning Strategies : For Foreign Language Vocabulary Acquisition and Teaching
タイトル別言語: 学習ストラテジーの調査 : 外国語の語彙習得と語彙教育のために
著者: Lawrenz, Bill
著者別言語: ビル, ロレンズ
キーワード: vocabulary acquisition
learning strategies
comparison
classroom application
literature review
キーワード別言語: 語彙修得
学習においてのストラタジー
比較
授業への応用
文献評論
出版者: 大阪女学院短期大学
利用可能日: 2011-02-18T11:41:01Z
発行日: 2011-02-18T11:41:01Z
受理日: 2001-09-12
自由記入: 自由論文
抄録: This paper makes the case for the importance of emphasizing vocabulary learning in students' foreign language studies. Furthermore, the process of foreign language vocabulary learning can be greatly enhanced by training learners in the use of learning strategies. The literature demonstrating the effectiveness of these strategies is reviewed, along with comparisons of the various techniques as applied to vocabulary learning and teaching. The paper concludes with recommendations for classroom application as well as suggestions for future research.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 0387-7744
NCID: AN00029189
掲載誌名: 大阪女学院短期大学紀要
号: 31
開始ページ: 207
終了ページ: 222
ページ数: 398
発行日: 2002-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:31号(2001)

このアイテムのファイル:

ファイル サイズファーマット
KC31_207.pdf809.27 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください