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31号(2001) >
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http://hdl.handle.net/10775/560
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タイトル: | From Grammar-Translation to Content-Based : Changes from the Perspective of the Socio-Educational Model of Second Language Acquisition |
タイトル別言語: | Socio-Educational Model of Second Language Acquisition からみた : グラマートランスレーションからコンテントベイストの英語教育への移行 |
著者: | Katayama, Akiko |
著者別言語: | 片山, 晶子 |
キーワード: | Gardner's the socio-educational model of second language acquisition grammar-translation content-based high school English education college and university English education |
キーワード別言語: | ガードナーの the socio-educational model of second language acquisition 文法と訳読 コンテントベイスト 高校英語教育 大学英語教育 |
出版者: | 大阪女学院短期大学 |
利用可能日: | 2011-02-18T11:41:00Z |
発行日: | 2011-02-18T11:41:00Z |
受理日: | 2001-09-12 |
自由記入: | 自由論文 |
抄録: | The socio-educational model of second language acquisition developed by Robert C. Gardner illustrates a "dynamic causal interplay of individual difference variables interacting with environmental and acquisition context resulting in both linguistic and non-linguistic outcomes. "(Gardner, 1985) The model has influenced numerous studies in the field of SLA and TESOL to this day This article attempts to contrast grammar-translation English education in Japan's high schools with content-based English education in colleges and universities based on the socio-educational model (Gardner, 1985). The high school model and college model show many distinctive differences. The present article also explores some practical implications. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 0387-7744 |
NCID: | AN00029189 |
掲載誌名: | 大阪女学院短期大学紀要 |
号: | 31 |
開始ページ: | 183 |
終了ページ: | 193 |
ページ数: | 398 |
発行日: | 2002-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 31号(2001)
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