DSpace
 

DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
31号(2001) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10775/560

タイトル: From Grammar-Translation to Content-Based : Changes from the Perspective of the Socio-Educational Model of Second Language Acquisition
タイトル別言語: Socio-Educational Model of Second Language Acquisition からみた : グラマートランスレーションからコンテントベイストの英語教育への移行
著者: Katayama, Akiko
著者別言語: 片山, 晶子
キーワード: Gardner's the socio-educational model of second language acquisition
grammar-translation
content-based
high school English education
college and university English education
キーワード別言語: ガードナーの the socio-educational model of second language acquisition
文法と訳読
コンテントベイスト
高校英語教育
大学英語教育
出版者: 大阪女学院短期大学
利用可能日: 2011-02-18T11:41:00Z
発行日: 2011-02-18T11:41:00Z
受理日: 2001-09-12
自由記入: 自由論文
抄録: The socio-educational model of second language acquisition developed by Robert C. Gardner illustrates a "dynamic causal interplay of individual difference variables interacting with environmental and acquisition context resulting in both linguistic and non-linguistic outcomes. "(Gardner, 1985) The model has influenced numerous studies in the field of SLA and TESOL to this day This article attempts to contrast grammar-translation English education in Japan's high schools with content-based English education in colleges and universities based on the socio-educational model (Gardner, 1985). The high school model and college model show many distinctive differences. The present article also explores some practical implications.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 0387-7744
NCID: AN00029189
掲載誌名: 大阪女学院短期大学紀要
号: 31
開始ページ: 183
終了ページ: 193
ページ数: 398
発行日: 2002-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:31号(2001)

このアイテムのファイル:

ファイル サイズファーマット
KC31_183.pdf439.61 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください