DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
30号(2000) >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10775/546
|
タイトル: | <研究ノート>The Internet as a Tool for Supporting Learner Autonomy |
タイトル別言語: | 学習者の自立を支援する手段としてのインターネット |
著者: | Kim, Sung |
著者別言語: | サン, キム |
キーワード: | autonomy CALL internet self-access web page |
キーワード別言語: | 学習者の自立 CALL インターネット セルフアクセス ウェブサイト |
出版者: | 大阪女学院短期大学 |
利用可能日: | 2011-02-18T11:40:55Z |
発行日: | 2011-02-18T11:40:55Z |
受理日: | 2000-09-13 |
自由記入: | 研究ノート |
抄録: | A primary objective of education should be learner autonomy. Computer-assisted language learning is an ideal tool that can be used to promote self-access learning, and consequently, autonomy. A CALL center or Self-access Center is not always convenient, so the use of the internet as a CALL instrument is ideal for this situation. Through the internet, on-line resources, interaction via e-mail, or a course-specific web page can all be easily accessed at any time by any computer using any web navigating program. The basic simplicity of a web navigating program makes it accessible to students ; this is important to the implementation and consequent survival of any computer-driven self-access curriculum. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 0387-7744 |
NCID: | AN00029189 |
掲載誌名: | 大阪女学院短期大学紀要 |
号: | 30 |
開始ページ: | 265 |
終了ページ: | 273 |
ページ数: | 329 |
発行日: | 2001-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 30号(2000)
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|