DSpace
 

DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
30号(2000) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10775/541

タイトル: Preschool Children's Literacy Development
タイトル別言語: 未就学児の Literacy の発達
著者: Kato-otani, Eiko
著者別言語: 加藤, 映子
キーワード: literacy
preschool education
emotional and social development
observation interview
キーワード別言語: リタラシー
幼児教育
社会的
感情的な発達
観察
インタビュー
出版者: 大阪女学院短期大学
利用可能日: 2011-02-18T11:40:54Z
発行日: 2011-02-18T11:40:54Z
受理日: 2000-09-13
自由記入: 自由論文
抄録: This observation study examines what kind of literacy experiences middle-class American children have during preschool years. I observed three- to five-year-old classes at a middle-class American preschool once a week for three months. The purpose of the observation was to study the class materials, literacy events, and literacy environment. Children at this preschool are educated in a rich literate environment, and one could see a shift in literacy development from the three- to four-year-old class and a shift from the four-year to five-year old class. In addition to a weekly observation, I interviewed teachers to learn how they view their pupils' literacy development. It was interesting to find that the teachers I interviewed emphasized that children's emotional and social development is more important than their literacy development.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 0387-7744
NCID: AN00029189
掲載誌名: 大阪女学院短期大学紀要
Journal of Osaka Jogakuin Junior College
号: 30
開始ページ: 55
終了ページ: 72
ページ数: 329
発行日: 2001-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:30号(2000)

このアイテムのファイル:

ファイル サイズファーマット
KC30_055.pdf3.34 MBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください