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30号(2000) >
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http://hdl.handle.net/10775/540
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タイトル: | An Analysis of Repair in the Basic Content-Based Language Class |
タイトル別言語: | 初年度コンテントベイスト語学授業で起こったリペアの分析 |
著者: | Katayama, Akiko |
著者別言語: | 片山, 晶子 |
キーワード: | repair content-based communicative competence self-repair student-initiated repair |
キーワード別言語: | 談話分析におけるリペア コンテントベイスト コミュニケーション能力 自己リペア 学習者主導リペア |
出版者: | 大阪女学院短期大学 |
利用可能日: | 2011-02-18T11:40:54Z |
発行日: | 2011-02-18T11:40:54Z |
受理日: | 2000-09-13 |
自由記入: | 自由論文 |
抄録: | This article analyzes a classroom data of a first year junior college content-based English class focusing on how "repair" occurs. Repair in a discourse refers to how the participants try to make communication happen when a problem arises. The data shows how the first year students who are new to the method trudge through an English only class discussing serious topics such as environmental protection or bioethics. The recording includes several self-repairs and student-initiated repairs. Through the analysis of repairs in the first year content-based class this project attempts to present how the method contributes to learners' achieving communicative competence in the target language. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 0387-7744 |
NCID: | AN00029189 |
掲載誌名: | 大阪女学院短期大学紀要 |
号: | 30 |
開始ページ: | 169 |
終了ページ: | 190 |
ページ数: | 329 |
発行日: | 2001-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 30号(2000)
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