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30号(2000) >

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タイトル: An Analysis of Repair in the Basic Content-Based Language Class
タイトル別言語: 初年度コンテントベイスト語学授業で起こったリペアの分析
著者: Katayama, Akiko
著者別言語: 片山, 晶子
キーワード: repair
content-based
communicative competence
self-repair
student-initiated repair
キーワード別言語: 談話分析におけるリペア
コンテントベイスト
コミュニケーション能力
自己リペア
学習者主導リペア
出版者: 大阪女学院短期大学
利用可能日: 2011-02-18T11:40:54Z
発行日: 2011-02-18T11:40:54Z
受理日: 2000-09-13
自由記入: 自由論文
抄録: This article analyzes a classroom data of a first year junior college content-based English class focusing on how "repair" occurs. Repair in a discourse refers to how the participants try to make communication happen when a problem arises. The data shows how the first year students who are new to the method trudge through an English only class discussing serious topics such as environmental protection or bioethics. The recording includes several self-repairs and student-initiated repairs. Through the analysis of repairs in the first year content-based class this project attempts to present how the method contributes to learners' achieving communicative competence in the target language.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 0387-7744
NCID: AN00029189
掲載誌名: 大阪女学院短期大学紀要
号: 30
開始ページ: 169
終了ページ: 190
ページ数: 329
発行日: 2001-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:30号(2000)

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