DSpace
 

DSpace at My University >
01 大学(国際・英語学部) >
013 「大阪女学院大学紀要」 >
3号(2006) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10775/54

タイトル: Using Narrative to Investigate Foreign Language Learning Motivation
タイトル別言語: ナラティブを利用して外国語学習モチベーションを検討する
著者: Squires, Todd
著者別言語: スクワイヤーズ, トッド
キーワード: foreign language learning
narrative
motivation
ideology
subjectivity
キーワード別言語: 外国語学習
ナレティブ
モチベーション
イデオロギー
主体性
出版者: 大阪女学院大学
出版者別言語: Osaka Jogakuin 4year College
利用可能日: 2009-12-16T05:39:24Z
発行日: 2009-12-16T05:39:24Z
受理日: 2006-09-27
抄録: In previous studies of foreign language learning, motivation has been be firmly groundedin the thought and methodology of social psychology. In this paper, I consider hownarrative analysis can add to our understanding of what motivates students to learn. Myanalysis is set within the growing tradition of Sociocultural Theory based on the thought ofLev Vygotsky, but I endeavor to bring a richer reading to the way in which the subject anddesire are produced through language and ideology through the works of Jacques Lacanand Louis Althusser. In the second half of the paper, I use these ideas as a basis forreading the narrative of one foreign language learner.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 1880-0084
NCID: AA12028997
掲載誌名: 大阪女学院大学紀要
号: 3
開始ページ: 25
終了ページ: 46
ページ数: 137
発行日: 2007-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:3号(2006)

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズファーマット
025.pdf209.74 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください