DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
30号(2000) >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10775/537
|
タイトル: | Developing Intercultural Communicative Competence through Expository and Non-expository Writings |
タイトル別言語: | アカデミック・ライティング指導による異文化トレーニング |
著者: | Hirayanagi, Yukio |
著者別言語: | 平柳, 行雄 |
キーワード: | intercultural communicative competence critical thinking skill another official language expository writing conference |
キーワード別言語: | 異文化トレーニング 批判的思考力 解説的ライティング 第2公用語 アカデミック・ライティング |
出版者: | 大阪女学院短期大学 |
利用可能日: | 2011-02-18T11:40:53Z |
発行日: | 2011-02-18T11:40:53Z |
受理日: | 2000-09-08 |
自由記入: | 自由論文 |
抄録: | I oppose the proposal of the Prime Minister's Commission on Japan's Goals in the 21st Century that English should be another official language in Japan, since it ignores the fact that culture and language are inextricably interwoven. Language serves as tool for communication and reflects the values held by native-speakers of that language. Contrary to Japanese values, the English language tends toward reductive reasoning, mutual-confrontation, respect for both explicitness and the truth. The Commission based its proposal on the belief that ethnocentrism should be avoided, yet encourages both ethnocentrism and cultural relativism among the Japanese. Making English another official language will not help. Since language reflects culture, what is needed is the development of intercultural communicative competence. This in turn requires the development of critical thinking skills. This can be achieved through expository and non-expository writing assignments, as well as conference. Such writing assignments and conference can empower students to adapt to or integrate with other value systems. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 0387-7744 |
NCID: | AN00029189 |
掲載誌名: | 大阪女学院短期大学紀要 |
号: | 30 |
開始ページ: | 153 |
終了ページ: | 168 |
ページ数: | 329 |
発行日: | 2001-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 30号(2000)
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|