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29号(1999) >
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http://hdl.handle.net/10775/516
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タイトル: | <研究ノート>Experimenting with Student Centered Activities : Peer Generated Peer Evaluation |
タイトル別言語: | 学生中心活動の試み : 学生による仲間間の評価 |
著者: | Bramlev, David Mckay, Tonia |
著者別言語: | デビット, ブラムリー トニア, マッケイ |
キーワード: | Process syllabus student-centered activities teacher roles student roles peer-generated peer evaluation |
キーワード別言語: | プロセスシラバス 学生中心活動 先生の役割 学生の役割 学生による仲間間の評価 |
出版者: | 大阪女学院短期大学 |
利用可能日: | 2011-02-18T11:40:46Z |
発行日: | 2011-02-18T11:40:46Z |
受理日: | 1999-09-07 |
自由記入: | 研究ノート |
抄録: | Humanistic education implies student-centered activities. Traditional syllabuses and student-centered activities do not mix easily because traditional syllabuses are necessarily teacher-led. On the other hand, modern student-centered syllabuses cannot be very effective because they do not fit into traditional administrative frameworks very well. In oral English, student-centered activities have to be seen as the ideal because they promote natural communication which drives forward students' language acquisition. However, such activities will be successful only if teacher-student roles are taken into account. Through a series of student-centered activities resulting in a peer-generated peer evaluation, the authors attempted to make an existing activity more student-centered and to increase awareness of teacher-student roles. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 0387-7744 |
NCID: | AN00029189 |
掲載誌名: | 大阪女学院短期大学紀要 |
号: | 29 |
開始ページ: | 109 |
終了ページ: | 124 |
ページ数: | 231 |
発行日: | 2000-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 29号(1999)
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