DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
29号(1999) >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10775/514
|
タイトル: | <研究ノート>Learner Dictionaries versus Regular Dictionaries : Is there a difference? |
タイトル別言語: | 学習者用英英辞書と一般英英辞書相違はあるのか |
著者: | Cornwell, Steve |
著者別言語: | スティーブ, コーンウェル |
キーワード: | learner dictionaries University Word List threshold effect effectiveness |
キーワード別言語: | 学習者用英英辞書 大学英単語リスト スレショウルド効果 有効性 |
出版者: | 大阪女学院短期大学 |
利用可能日: | 2011-02-18T11:40:46Z |
発行日: | 2011-02-18T11:40:46Z |
受理日: | 1999-09-08 |
自由記入: | 研究ノート |
抄録: | This study started with a casual conversation in a hallway at school. One teacher said he did not believe learners' dictionaries were any more helpful that regular dictionaries. Since we strongly urge students at Osaka Jogakuin Junior College (OJJC) to buy an English-English learners' dictionary, whether or not dictionary type affects ease-of-use is of interest to the English program. Although there have been studies comparing learner's dictionaries (Bogaard, 1996), studying what we know about students' use of learner dictionaries (Kernerman, 1996), and examining pedagogical dictionary use in writing (Harvey and Yuill, 1997), the effectiveness of learner dictionaries versus regular dictionaries has not been compared in-depth.This study is an attempt to address the question of effectiveness. It will try to find out if dictionary type has any effect on usability. The specific questions are 1) Do students understand words looked up in a learners' dictionary better than those looked up in a regular dictionary? 2) Does proficiency affect a student's ability to use dictionaries? |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 0387-7744 |
NCID: | AN00029189 |
掲載誌名: | 大阪女学院短期大学紀要 |
号: | 29 |
開始ページ: | 125 |
終了ページ: | 136 |
ページ数: | 231 |
発行日: | 2000-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 29号(1999)
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|