DSpace
 

DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
36号(2006) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10775/51

タイトル: Do L2 Speakers’ Problems Originate in Syntax or Syntax-discourse Interface? : Importance of the Study of Acquisition of Pronouns by English Speakers of L2 Japanese
タイトル別言語: 第二言語話者の問題は、統語、あるいは、統語とディスコースのインターフェイスのどちらに起因するのだろうか? : 英語を母語とする日本語L2 話者の代名詞習得研究の重要性
著者: Yamada, Kazumi
著者別言語: 山田, 一美
キーワード: Second Language Acquisition
SLA
Universal Grammar
UG
Optionality
Interface
Grammatical features
キーワード別言語: 第二言語習得
普遍文法
随意性
インターフェイス
文法素性
出版者: 大阪女学院短期大学
出版者別言語: Oaska Jogakuin 2year college
利用可能日: 2009-12-16T05:15:20Z
発行日: 2009-12-16T05:15:20Z
受理日: 2006-09-29
自由記入: 研究ノート
抄録: In this article the significance of the study focusing on the acquisition of pronouns byEnglish learners/speakers of L2 Japanese is discussed. The recent studies have reported thatoptionality is found even in the L2 grammar of near-native or advanced level learners(Sorace 1993, Robertson and Sorace 1999, Montul and Slabakova 2003, Hopp 2004).Optionality means that “two structures are used interchangeably by a single learner” (Bong2006: 3). If this is the case, does it mean that interlanguage grammar is not fully UGconstrained?Why does optionality exist ? Based on the L2 study of Perez-Leroux and Glass(1999), the possible study and its procedure, the hypotheses and expected results arediscussed including the theoretical background. The results would account for the role ofUG in L2 grammar, the role of L1 and fossilization to some extent. They also contribute tothe progress of both the SLA theory and UG theory.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 0387-7744
NCID: AN00029189
掲載誌名: 大阪女学院短期大学紀要
号: 36
開始ページ: 23
終了ページ: 35
ページ数: 77
発行日: 2007-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:36号(2006)

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズファーマット
023.pdf6.54 MBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください