DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
28号(1998) >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10775/502
|
タイトル: | <研究ノート>Group Membership and Writing Apprehension : Do they affect Academic Writing? |
タイトル別言語: | グループメンバーシップとライティングの理解力 : (本学アカデミックライティング・クラスに与える影響) |
著者: | Cornwell, Steve |
著者別言語: | スティーブ コーンウェル |
キーワード: | group makeup writing apprehension anxiety questionnaire |
キーワード別言語: | グルーブ作り ライティング理解力 不安 質問紙 |
出版者: | 大阪女学院短期大学 |
利用可能日: | 2011-02-18T11:40:41Z |
発行日: | 2011-02-18T11:40:41Z |
受理日: | 1998-09-16 |
自由記入: | 研究ノート |
抄録: | This study was a follow-up to Cornwell and McKay's 1997 study measuring Writing Apprehension (WA) at Osaka Jogakuin Junior College (OJJC). It has been documented that writing is an important part of the curriculum at OJJC. (Cornwell & McKay 1997 ; Cornwell & McKay 1998) It has also been seen that students with high levels of writing apprehension perform less successfully than those with lower levels. (Powell, 1984 ; Frankinburger, 1991) The main purpose of this study was to see if the makeup of peer editing groups within a writing class would have any effect on either WA or grades over the course of a ten-week semester. Would a mixed group consisting of both high and low apprehensive do better than a group consisting of only high apprehensive? This study's results, along with suggestions for future research, are presented. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 0387-7744 |
NCID: | AN00029189 |
掲載誌名: | 大阪女学院短期大学紀要 |
号: | 28 |
開始ページ: | 193 |
終了ページ: | 204 |
ページ数: | 252 |
発行日: | 1999-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 28号(1998)
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|