DSpace
 

DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
27号(1997) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10775/492

タイトル: <研究ノート>Measuring Writing Apprehension at Osaka Jagakuin Junior College
タイトル別言語: 大阪女学院短期大学における Writing 不安に関する測定
著者: Cornwell, Steve
Mckay, Tonia
著者別言語: スティーブ, コーンウェル
トニア, マッケイ
キーワード: writing apprehension
reliability
validate
questionnaire
measure
キーワード別言語: 不安
信頼性
正当性を立証する
アンケート
測定
出版者: 大阪女学院短期大学
利用可能日: 2011-02-18T11:40:36Z
発行日: 2011-02-18T11:40:36Z
受理日: 1997-09-06
自由記入: 研究ノート
抄録: Writing apprehension has been given considerable attention in L1 research, but remains to be examined extensively in L2 writing research. Daly and Miller (1975) have created and validated a questionnaire measuring writing apprehension in L1, but such a measure does not yet exist in L2. A validated measure of writing apprehension for L2 would benefit students and teachers alike by identifying hindrances to academic success, and providing a basis by which to develop teaching methodologies which would lower apprehension. The following describes an attempt to replicate the L1 Daly-Miller study for L2. It also describes the completed first stages as well as the final steps necessary to validate the Daly-Miller questionnaire for Japanese students. Finally, the paper presents future research plans using the questionnaire.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 0387-7744
NCID: AN00029189
掲載誌名: 大阪女学院短期大学紀要
号: 27
開始ページ: 85
終了ページ: 95
ページ数: 177
発行日: 1998-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:27号(1997)

このアイテムのファイル:

ファイル サイズファーマット
KC27_085.pdf439.24 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください