DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
27号(1997) >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10775/492
|
タイトル: | <研究ノート>Measuring Writing Apprehension at Osaka Jagakuin Junior College |
タイトル別言語: | 大阪女学院短期大学における Writing 不安に関する測定 |
著者: | Cornwell, Steve Mckay, Tonia |
著者別言語: | スティーブ, コーンウェル トニア, マッケイ |
キーワード: | writing apprehension reliability validate questionnaire measure |
キーワード別言語: | 不安 信頼性 正当性を立証する アンケート 測定 |
出版者: | 大阪女学院短期大学 |
利用可能日: | 2011-02-18T11:40:36Z |
発行日: | 2011-02-18T11:40:36Z |
受理日: | 1997-09-06 |
自由記入: | 研究ノート |
抄録: | Writing apprehension has been given considerable attention in L1 research, but remains to be examined extensively in L2 writing research. Daly and Miller (1975) have created and validated a questionnaire measuring writing apprehension in L1, but such a measure does not yet exist in L2. A validated measure of writing apprehension for L2 would benefit students and teachers alike by identifying hindrances to academic success, and providing a basis by which to develop teaching methodologies which would lower apprehension. The following describes an attempt to replicate the L1 Daly-Miller study for L2. It also describes the completed first stages as well as the final steps necessary to validate the Daly-Miller questionnaire for Japanese students. Finally, the paper presents future research plans using the questionnaire. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 0387-7744 |
NCID: | AN00029189 |
掲載誌名: | 大阪女学院短期大学紀要 |
号: | 27 |
開始ページ: | 85 |
終了ページ: | 95 |
ページ数: | 177 |
発行日: | 1998-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 27号(1997)
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|