DSpace
 

DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
26号(1996) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10775/478

タイトル: The use of music in the ESL classroom
タイトル別言語: ESLの授業での音楽の使用
著者: Boll, Daisy
著者別言語: デイジー, ボール
キーワード: affective domain
language acquisition
music
pedagogy
キーワード別言語: 情意的領域
言語習得
音楽
教授法
出版者: 大阪女学院短期大学
利用可能日: 2011-02-18T11:40:30Z
発行日: 2011-02-18T11:40:30Z
受理日: 1996-09-14
自由記入: 自由論文
抄録: Of great importance to the second language teacher is the atmosphere of the ESL classroom. Since language learning can be a stressful experience for many students, it is of much concern to the teacher that the students' affective barriers to language learning be minimized as much as possible in order to better facilitate language acquisition. This paper will show how the use of music in the ESL classroom is an effective method to reduce the level of anxiety in students and thus enhance second language acquisition.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 0387-7744
NCID: AN00029189
掲載誌名: 大阪女学院短期大学紀要
号: 26
開始ページ: 1
終了ページ: 6
ページ数: 158
発行日: 1997-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:26号(1996)

このアイテムのファイル:

ファイル サイズファーマット
KC26_001.pdf264.33 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください