DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
26号(1996) >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10775/476
|
タイトル: | Expanding English Vocabulary Through an Effective Word List |
タイトル別言語: | 効果的単語リストによる語彙学習 |
著者: | Hirai, Akiyo |
著者別言語: | 平井, 明代 |
キーワード: | word list vocabulary bottom-up approach memory retention longterm memory |
キーワード別言語: | 単語リスト 語彙 ボトム・アップ方式 記憶保持 長期記憶 |
出版者: | 大阪女学院短期大学 |
利用可能日: | 2011-02-18T11:40:30Z |
発行日: | 2011-02-18T11:40:30Z |
受理日: | 1996-09-05 |
自由記入: | 自由論文 |
抄録: | It is said that extensive reading and inferring word meanings from context (top-down approaches) are effective in building up vocabulary, but this holds for relatively advanced language learners (Knight 1994). For low-proficiency students, resorting to building up vocabulary only by top-down approaches is not realistic. Thus, the focus of this paper is on building up vocabulary through a bilingual word list (bottom-up approaches) which has been still popular among students. The purpose of this study is to find an effective way of learning vocabulary using a word list based on the past studies on word retention. The comparative experiment was conducted to the three groups of Japanese college students and the results were analyzed with descriptive statistics. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 0387-7744 |
NCID: | AN00029189 |
掲載誌名: | 大阪女学院短期大学紀要 |
号: | 26 |
開始ページ: | 27 |
終了ページ: | 38 |
ページ数: | 158 |
発行日: | 1997-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 26号(1996)
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|