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2023 (大阪女学院大学20号. 大阪女学院短期大学53号 ) >

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タイトル: An Analysis of the Visual Grammar of Magazine Covers
タイトル別言語: 雑誌表紙の視覚的文法の分析
著者: Head, Philip
著者別言語: ヘッド, フィリップ
キーワード: Magazine covers
Interpersonal metafunctions
Gender
Consumerism
キーワード別言語: 雑誌の表紙
対人関係メタ機能
ジェンダー
消費主義
出版者: 大阪女学院大学
出版者別言語: Osaka Jogakuin University
利用可能日: 2024-03-15T07:00:29Z
発行日: 2024-03-15T07:00:29Z
受理日: 2023-08-17
抄録: Magazine covers are multimodal, with both images and written text combining to form the whole. This paper uses Kress and van Leeuwenʼs (1996) framework of visual grammar analysis to examine the covers of popular fashion and lifestyle magazines aimed at men and women respectively. Through this framework, along with the concept of signification (connotations of a word in addition to its denotation or dictionary definition) as outlined by Barthes (1957/2006), the study will examine how the people on the covers are represented, how they relate to the viewer, and what this representation says about the purpose of these magazine covers.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 2434-7841
掲載誌名: 大阪女学院大学紀要
号: 20
開始ページ: 21
終了ページ: 32
ページ数: 12
発行日: 2024-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:2023 (大阪女学院大学20号. 大阪女学院短期大学53号 )

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