DSpace at My University >
08 紀要 (大阪女学院大学.大阪女学院短期大学](2018年度以降) >
2022 (大阪女学院大学19号.大阪女学院短期大学52号) >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10775/3807
|
タイトル: | Grading Groups: Developing a Rubric for Evaluating Discussion |
タイトル別言語: | ディスカッションを評価するためルーブリックの開発 |
著者: | Custance, Imogen M. |
著者別言語: | カスタンス, イモジェン M. |
キーワード: | interactional competence learner-oriented assessment |
キーワード別言語: | 学習指向の評価 相互作用能力 |
利用可能日: | 2023-03-03T05:43:10Z |
発行日: | 2023-03-03T05:43:10Z |
受理日: | 2022-09-20 |
抄録: | How learning outcomes are assessed in any course is of key importance. Clear guidelines help both learners and instructors to understand what is expected in a course, and administrators to ensure that standards are being maintained. These assessment procedures must be fair, appropriate to course content, and practical to implement for instructors. This is especially true in situations where multiple instructors teach a course. It is also essential to examine how well current methods of assessment are fulfilling their roles. In this paper, I examine how well the current assessment criteria in the Academic Discourse course evaluate the skills the course aims to develop. I argue that the current system can be improved by incorporating more specific criteria that should promote learning-oriented assessment (Carless, 2007), enhance the development of interactional competence (Galaczi & Taylor, 2018), and facilitate more consistent evaluation between different instructors. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 2434-7841 |
掲載誌名: | 大阪女学院短期大学紀要 |
号: | 52 |
開始ページ: | 157 |
終了ページ: | 171 |
ページ数: | 15 |
発行日: | 2023-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 2022 (大阪女学院大学19号.大阪女学院短期大学52号)
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|