DSpace at My University >
08 紀要 (大阪女学院大学.大阪女学院短期大学](2018年度以降) >
2021(大阪女学院大学18号.大阪女学院短期大学51号) >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10775/3769
|
タイトル: | Investigating the Impact of Dictation Post-Tasks on Production: A Pilot Study |
タイトル別言語: | 発言的能力に与えるディクテーションの影響:試験的研究 |
著者: | Custance, Imogen M. |
著者別言語: | カスタンス, イモジェン M. |
キーワード: | TBLT fluency dictation productive skills impromptu speech |
キーワード別言語: | TBLT 流暢さ ディクテーション 発言能力 即興スピーチ |
出版者: | 大阪女学院短期大学 |
出版者別言語: | Osaka Jogakuin College |
利用可能日: | 2022-03-09T04:50:48Z |
発行日: | 2022-03-09T04:50:48Z |
受理日: | 2021-09-24 |
自由記入: | 論文 |
抄録: | Developing fluency in an EFL environment is challenging as learning opportunities can be restricted to the language classroom. This is exacerbated in countries such as Japan, where there is a history of treating English as an object of study (Hagerman, 2009). Therefore, investigating tasks that might provide learners with effective opportunities to develop productive fluency is important in this context. This paper investigated the effect of an impromptu speech task and dictation/modification post-task on students’ spoken fluency. Students in six intact classes (N = 139) were assigned to dictate either their own or a peer’s 1-minute impromptu speech each week over a period of eight weeks. The first and last speeches were taken as pre- and post-tests to examine changes in fluency. While students under the self-condition improved their fluency, additional research using larger groups and stricter group controls is necessary to understand more nuanced differences between these tasks. |
資源タイプ: | Departmental Bulltein Paper |
ISSN: | 2434-7841 |
掲載誌名: | 大阪女学院短期大学紀要 |
号: | 51 |
開始ページ: | 281 |
終了ページ: | 294 |
ページ数: | 384 |
発行日: | 2022-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 2021(大阪女学院大学18号.大阪女学院短期大学51号)
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|