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08 紀要 (大阪女学院大学.大阪女学院短期大学](2018年度以降) >
2021(大阪女学院大学18号.大阪女学院短期大学51号) >
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http://hdl.handle.net/10775/3764
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タイトル: | The Application of Cognitive Linguistics to Introductory Language Materials |
タイトル別言語: | 入門語学教材への認知言語学の応用 |
著者: | Hicks, Dillon |
著者別言語: | ヒックス, ディロン |
キーワード: | Cognitive linguistics Practical application Working memory |
キーワード別言語: | 認知言語学 実用化研究 ワーキングメモリ |
出版者: | 大阪女学院大学 |
出版者別言語: | Osaka Jogakuin University |
利用可能日: | 2022-03-09T03:08:04Z |
発行日: | 2022-03-09T03:08:04Z |
受理日: | 2021-09-23 |
自由記入: | 実践報告 |
抄録: | Although there has been a significant amount of research on the constraints working memory can have on the language acquisition process, consideration regarding second language learning materials development remains largely unexplored. This paper draws upon findings in cognitive linguistics to make practical recommendations about L2 learning materials at the activity and unit level. It is concluded that through the contextual introduction of lexical items, repetition of syntactical form, and the addition of guided productive activities will result in less stress on the working memory of the learner and increase the efficiency of the learning process. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 2434-7841 |
掲載誌名: | 大阪女学院大学紀要 |
号: | 18 |
開始ページ: | 225 |
終了ページ: | 233 |
ページ数: | 384 |
発行日: | 2022-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 2021(大阪女学院大学18号.大阪女学院短期大学51号)
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