DSpace
 

DSpace at My University >
08 紀要 (大阪女学院大学.大阪女学院短期大学](2018年度以降) >
2021(大阪女学院大学18号.大阪女学院短期大学51号) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10775/3764

タイトル: The Application of Cognitive Linguistics to Introductory Language Materials
タイトル別言語: 入門語学教材への認知言語学の応用
著者: Hicks, Dillon
著者別言語: ヒックス, ディロン
キーワード: Cognitive linguistics
Practical application
Working memory
キーワード別言語: 認知言語学
実用化研究
ワーキングメモリ
出版者: 大阪女学院大学
出版者別言語: Osaka Jogakuin University
利用可能日: 2022-03-09T03:08:04Z
発行日: 2022-03-09T03:08:04Z
受理日: 2021-09-23
自由記入: 実践報告
抄録: Although there has been a significant amount of research on the constraints working memory can have on the language acquisition process, consideration regarding second language learning materials development remains largely unexplored. This paper draws upon findings in cognitive linguistics to make practical recommendations about L2 learning materials at the activity and unit level. It is concluded that through the contextual introduction of lexical items, repetition of syntactical form, and the addition of guided productive activities will result in less stress on the working memory of the learner and increase the efficiency of the learning process.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 2434-7841
掲載誌名: 大阪女学院大学紀要
号: 18
開始ページ: 225
終了ページ: 233
ページ数: 384
発行日: 2022-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:2021(大阪女学院大学18号.大阪女学院短期大学51号)

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズファーマット
17_14 U Hicks.pdf958.64 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください