DSpace
 

DSpace at My University >
08 紀要 (大阪女学院大学.大阪女学院短期大学](2018年度以降) >
2021(大阪女学院大学18号.大阪女学院短期大学51号) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10775/3761

タイトル: Providing Feedback in Moodle Question Bank Items
タイトル別言語: Moodle 質問バンクアイテムでフィードバックを提供する
著者: Swenson, Tamara
Visgatis, Brad
著者別言語: スウェンソン, タマラ
ヴィスゲイティス, ブラッド
キーワード: Learning management systems (LMS)
Moodle
feedback
teacher development
キーワード別言語: 学習意味システム(LMS)
ムードル
フィードバック
教員研修
出版者: 大阪女学院大学
出版者別言語: Osaka Jogakuin University
利用可能日: 2022-03-09T02:30:40Z
発行日: 2022-03-09T02:30:40Z
受理日: 2021-09-24
自由記入: 実践報告
抄録: The Covid-19 pandemic and subsequent changes to the delivery of education made it clear that the learning management system (LMS) used at an institution must be integrated into the class. This paper introduces one of the most useful but least utilized features of the Moodle LMS, feedback on responses, and provides a guide to creating a question bank. This question bank can then be drawn upon for practice activities with appropriate feedback provided for incorrect answers, considered essential for positive learning outcomes in second language education (e.g., Lavolette et al., 2015). Moreover, a question bank, with its ability to randomly generate items, allows each student to receive unique practices and quizzes. This paper reviews the use of LMS, with a focus on the pandemic demands on teachers, examines the role of feedback in language teaching, and provides a guide to using the Moodle LMS feedback function in questions banks.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 2434-7841
掲載誌名: 大阪女学院大学紀要
号: 18
開始ページ: 203
終了ページ: 224
ページ数: 384
発行日: 2022-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:2021(大阪女学院大学18号.大阪女学院短期大学51号)

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズファーマット
16_13 U Swenson Visgatis.pdf5.28 MBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください