DSpace at My University >
08 紀要 (大阪女学院大学.大阪女学院短期大学](2018年度以降) >
2021(大阪女学院大学18号.大阪女学院短期大学51号) >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10775/3761
|
タイトル: | Providing Feedback in Moodle Question Bank Items |
タイトル別言語: | Moodle 質問バンクアイテムでフィードバックを提供する |
著者: | Swenson, Tamara Visgatis, Brad |
著者別言語: | スウェンソン, タマラ ヴィスゲイティス, ブラッド |
キーワード: | Learning management systems (LMS) Moodle feedback teacher development |
キーワード別言語: | 学習意味システム(LMS) ムードル フィードバック 教員研修 |
出版者: | 大阪女学院大学 |
出版者別言語: | Osaka Jogakuin University |
利用可能日: | 2022-03-09T02:30:40Z |
発行日: | 2022-03-09T02:30:40Z |
受理日: | 2021-09-24 |
自由記入: | 実践報告 |
抄録: | The Covid-19 pandemic and subsequent changes to the delivery of education made it clear that the learning management system (LMS) used at an institution must be integrated into the class. This paper introduces one of the most useful but least utilized features of the Moodle LMS, feedback on responses, and provides a guide to creating a question bank. This question bank can then be drawn upon for practice activities with appropriate feedback provided for incorrect answers, considered essential for positive learning outcomes in second language education (e.g., Lavolette et al., 2015). Moreover, a question bank, with its ability to randomly generate items, allows each student to receive unique practices and quizzes. This paper reviews the use of LMS, with a focus on the pandemic demands on teachers, examines the role of feedback in language teaching, and provides a guide to using the Moodle LMS feedback function in questions banks. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 2434-7841 |
掲載誌名: | 大阪女学院大学紀要 |
号: | 18 |
開始ページ: | 203 |
終了ページ: | 224 |
ページ数: | 384 |
発行日: | 2022-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 2021(大阪女学院大学18号.大阪女学院短期大学51号)
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|