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08 紀要 (大阪女学院大学.大阪女学院短期大学](2018年度以降) >
2021(大阪女学院大学18号.大阪女学院短期大学51号) >
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http://hdl.handle.net/10775/3755
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タイトル: | The Effect of Shadowing and the Ability of Japanese EFL Learners to Evaluate L2 English Pronunciation |
タイトル別言語: | シャドーイングの効果と日本人英語学習者の L2 英語発音評価能力 |
著者: | Head, Philip Yamane, Noriko |
著者別言語: | ヘッド, フィリップ 山根, 典子 |
キーワード: | shadowing speech rating phonology |
キーワード別言語: | シャドーイング 音声評価 音韻論 |
出版者: | 大阪女学院大学 |
出版者別言語: | Osaka Jogakuin University |
利用可能日: | 2022-03-05T02:11:17Z |
発行日: | 2022-03-05T02:11:17Z |
受理日: | 2021-09-24 |
自由記入: | 論文 |
抄録: | This paper explores two main areas related to Japanese EFL student phonetic production and self-assessment. First, we examine how different types of English practice, shadowing and listening, affect phonetic production (segmental accuracy, rhythm, and intonation).
Next, we compare English L1 speaker ratings to student assessments of self-recorded speech production samples and other L2 speaker control samples. Self and L1 ratings showed that the segmental, rhythm, and intonation scores for the shadowing
practice group consistently increased, but not in a statistically significant manner. Finally, we found that while L1 and L2 ratings of control samples may be similar, L1 raters consistently gave significantly higher ratings to student speech samples than students who
rated their own samples. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 2434-7841 |
巻: | 18 |
開始ページ: | 109 |
終了ページ: | 126 |
ページ数: | 384 |
発行日: | 2022-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 2021(大阪女学院大学18号.大阪女学院短期大学51号)
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