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08 紀要 (大阪女学院大学.大阪女学院短期大学](2018年度以降) >
2020(大阪女学院大学17号.大阪女学院短期大学50号) >
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http://hdl.handle.net/10775/3728
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タイトル: | Exploring Chinese L1 Students’ Understanding of Plagiarism at an English-Medium University |
タイトル別言語: | 英語圏の大学における中国語を母国語とする学生の盗作に対する理解を探る |
著者: | Aaron C., Sponseller |
著者別言語: | アーロン, スポンセラー |
キーワード: | second language writing plagiarism, textual appropriation English medium university (EMI) Chinese L1 students |
キーワード別言語: | 第二言語による作文 剽窃 著作の領得 英語で学術科目授業(EMI)をし ている大学 中国人留学生 |
出版者: | 大阪女学院大学・大阪女学院短期大学 |
出版者別言語: | Osaka Jogakuin 4year College Osaka Jogakuin 2year College |
利用可能日: | 2021-04-08T05:22:48Z |
発行日: | 2021-04-08T05:22:48Z |
受理日: | 2020-08-03 |
自由記入: | 論文 大阪女学院短期大学紀要第50号 |
抄録: | Academic literature and anecdotal evidence suggest novice English L2 writers from socalled Confucian Heritage Cultures (CHCs), and Chinese writers in particular, frequently struggle to avoid plagiarizing. After reviewing the literature on plagiarism among Chinese writers of English, I present results from a survey of Chinese-speaking ESL students (N = 20) in their first weeks of coursework at an American university. The survey explored student understanding of plagiarism and their first contact with the word in both their home country and the United States. Most students possessed either no understanding or an imprecise understanding of plagiarism. Many students conflated plagiarism with other academically dishonest behaviors such as cheating on exams or copying homework. Pedagogical implications for English-medium universities in Japan are discussed. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 2434-7841 |
掲載誌名: | 紀要 |
号: | 2020 |
開始ページ: | 131 |
終了ページ: | 153 |
ページ数: | 216 |
発行日: | 2021-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 2020(大阪女学院大学17号.大阪女学院短期大学50号)
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