DSpace
 

DSpace at My University >
08 紀要 (大阪女学院大学.大阪女学院短期大学](2018年度以降) >
2020(大阪女学院大学17号.大阪女学院短期大学50号) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10775/3728

タイトル: Exploring Chinese L1 Students’ Understanding of Plagiarism at an English-Medium University
タイトル別言語: 英語圏の大学における中国語を母国語とする学生の盗作に対する理解を探る
著者: Aaron C., Sponseller
著者別言語: アーロン, スポンセラー
キーワード: second language writing
plagiarism, textual appropriation
English medium university (EMI)
Chinese L1 students
キーワード別言語: 第二言語による作文
剽窃
著作の領得
英語で学術科目授業(EMI)をし ている大学
中国人留学生
出版者: 大阪女学院大学・大阪女学院短期大学
出版者別言語: Osaka Jogakuin 4year College Osaka Jogakuin 2year College
利用可能日: 2021-04-08T05:22:48Z
発行日: 2021-04-08T05:22:48Z
受理日: 2020-08-03
自由記入: 論文 大阪女学院短期大学紀要第50号
抄録: Academic literature and anecdotal evidence suggest novice English L2 writers from socalled Confucian Heritage Cultures (CHCs), and Chinese writers in particular, frequently struggle to avoid plagiarizing. After reviewing the literature on plagiarism among Chinese writers of English, I present results from a survey of Chinese-speaking ESL students (N = 20) in their first weeks of coursework at an American university. The survey explored student understanding of plagiarism and their first contact with the word in both their home country and the United States. Most students possessed either no understanding or an imprecise understanding of plagiarism. Many students conflated plagiarism with other academically dishonest behaviors such as cheating on exams or copying homework. Pedagogical implications for English-medium universities in Japan are discussed.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 2434-7841
掲載誌名: 紀要
号: 2020
開始ページ: 131
終了ページ: 153
ページ数: 216
発行日: 2021-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:2020(大阪女学院大学17号.大阪女学院短期大学50号)

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズファーマット
13C02.pdf607.92 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください