DSpace at My University >
08 紀要 (大阪女学院大学.大阪女学院短期大学](2018年度以降) >
2018(大阪女学院大学15号.大阪女学院短期大学48号) >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10775/3535
|
タイトル: | Examining the Lexical Profile and Speaking Skills of English L2 Learners |
タイトル別言語: | 英語L2 学習者の語彙プロファイルと スピーキングスキルの調査 |
著者: | Denison, Clint |
著者別言語: | デニソン, クリント |
キーワード: | discussion vocabulary conversation strategies formulaic speech |
キーワード別言語: | ディスカッション 語彙 会話ストラテジー 定型的な文章 |
出版者: | 大阪女学院大学 |
出版者別言語: | Osaka Jogakuin 4year College |
利用可能日: | 2019-03-19T05:42:18Z |
発行日: | 2019-03-19T05:42:18Z |
受理日: | 2018-09-25 |
自由記入: | 論文 |
抄録: | This paper describes a pilot study that examined the lexical profile and formulaic phrase usage of EFL university students on speaking tests administered as part of a discussion course. The course aimed to develop productive vocabulary and overall speaking skills of learners through the instruction, study, and focused practice of academic vocabulary and formulaic sequences suitable for discussions. Results suggest that the course was effective, even for learners who were already proficient speakers, with increased usage of NGSL 3 and NAWL words, resulting in a more sophisticated lexical profile overall. In addition, the explicit instruction and practice of formulaic sequences based on the suggestions of Dörnyei and Thurrell (1994) resulted in increased utilization of conversational strategies such as performing confirmation checks. Implications and future directions for research are discussed. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 2434-7841 |
NCID: | AA12028997 |
掲載誌名: | 大阪女学院大学紀要 |
号: | 15 |
開始ページ: | 65 |
終了ページ: | 88 |
ページ数: | 142 |
発行日: | 2019-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 2018(大阪女学院大学15号.大阪女学院短期大学48号)
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|