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47号 (2017) >
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http://hdl.handle.net/10775/3498
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タイトル: | Student Grittiness : A Pilot Study Investigating Scholarly Persistence in EFL Classrooms |
タイトル別言語: | 学生のGrit:EFL 教室での継続的な意欲 |
著者: | Kramer, Brandon McLean, Stuart Shepherd Martin, Eric |
著者別言語: | クレーマー, ブランドン マクリーン, スチュアート シェパード・ マーティン, エリック |
キーワード: | grit extensive reading vocabulary Rasch EFL |
キーワード別言語: | グリット 多読 語彙 ラッシュ EFL |
出版者: | 大阪女学院短期大学 |
出版者別言語: | Osaka Jogakuin 2year College |
利用可能日: | 2018-03-22T05:42:00Z |
発行日: | 2018-03-22T05:42:00Z |
受理日: | 2017-09-26 |
自由記入: | 論文 |
抄録: | In this paper, we review this concept of grit, operationalized by Duckworth, Peterson, Matthews, and Kelly (2007), and discuss an initial correlational investigation of how well grit predicted performance on two tasks, vocabulary learning (n = 21) and extensive reading (ER) (n = 58), that were thought to require Japanese university EFL students to demonstrate grit over a long period of time. A modified version of Duckworth et al.'s (2007) original 12-item Grit Scale was administered in Japanese and examined using Rasch analysis (1960), followed by a correlational analysis with the dependent variables of summed vocabulary quiz scores (over one semester) and words read through extensive reading (over one year). Both results were statistically insignificant, with a moderate effect size for the relationship between grit and weekly vocabulary quiz scores, and a weak effect size between grit and the amount of extensive reading. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 0387-7744 |
NCID: | AN00029189 |
掲載誌名: | Journal of Osaka Jogakuin College |
号: | 47 |
開始ページ: | 25 |
終了ページ: | 41 |
ページ数: | 104 |
発行日: | 2018-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 47号 (2017)
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