DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
44号(2014) >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10775/3139
|
タイトル: | Student Reactions to Content-Based Instruction in EFL Reading Classes : A Survey on Motivational Strategies |
タイトル別言語: | 英語リーディングクラスにおける内容中心授業に関する学生の反応 : 動機づけ調査からの一考察 |
著者: | Kobayashi, Kahori |
著者別言語: | 小林, 香保里 |
キーワード: | content-based instruction motivation motivational strategies learning community collaborative learning |
キーワード別言語: | 内容中心教授法 学習動機 動機づけを高めるストラテジー 学習者集団 協同学習 |
出版者: | 大阪女学院短期大学 |
出版者別言語: | Osaka Jyogakuin 2year College |
利用可能日: | 2015-03-19T05:05:29Z |
発行日: | 2015-03-19T05:05:29Z |
受理日: | 2014-09-30 |
自由記入: | 論文 |
抄録: | This is an action research project concerning teaching methodology and learner motivation in English as a foreign language (EFL) reading classes at two Japanese universities. The classes featured content-based instruction (CBI) in a collaborative classroom setting to foster a comfortable learning community. Students were administered a questionnaire in an effort to discover their notions about CBI, English learning motivation, and improvement of English proficiency. The questionnaire was given three times during the academic year, with responses from166 students at the beginning, 163 students in the middle, and 142 students at the end. The survey also included questions about Test of English for International Communication (TOEIC) classes to help students clarify and compare with the CBI classes. This paper demonstrates and explains how content-based instruction promotes students'language learning and motivates them to learn by analyzing their responses. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 0387-7744 |
NCID: | AN00029189 |
掲載誌名: | Journal of Osaka Jogakuin College |
号: | 44 |
開始ページ: | 31 |
終了ページ: | 44 |
ページ数: | 94 |
発行日: | 2015-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 44号(2014)
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|