DSpace
 

DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
43号(2013) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10775/3120

タイトル: Projection of Tradition in Japanese Export Media : The Feminization of Japaneseness
タイトル別言語: メディアに伝えられる日本における伝統の投影 : 日本人性の女性化
著者: Swenson, Tamara
著者別言語: スウェンソン, タマラ
キーワード: gender
social myth
propaganda
Jacques Ellul
キーワード別言語: ジェンダー
社会的神話
プロパガンダ
ジャック・エリュール
出版者: 大阪女学院短期大学
出版者別言語: Osaka Jogakuin College
利用可能日: 2014-10-03T06:53:15Z
発行日: 2014-10-03T06:53:15Z
受理日: 2013-10-1
自由記入: 論文
抄録: The positioning of women as the protectors of tradition in a number of cultures has been widely examined. Researchers have examined the image of Japanese women in both Japanese media and Western media about Japan. This paper looks at the maintenance of national myths and the feminization of traditional Japanese society in externally directed media; that is, the paper will consider the images of Japanese women as portrayed in an English-language journal of public diplomacy. Relying on the theoretical framework of propaganda provided by Jacques Ellul's work on the formation of attitudes and the creation of societal myths and symbols, particularly his focus on propaganda, this paper examines the images of women in Look Japan from 1964 to 1980, the period associated with Japan's rapid economic growth. The role of Japan's externally directed media in maintaining the feminization of Japaneseness in Western images of Japan will be discussed.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 0387-7744
NCID: AN00029189
掲載誌名: 大阪女学院短期大学紀要
号: 43
開始ページ: 19
終了ページ: 36
ページ数: 120
発行日: 2014-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:43号(2013)

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズファーマット
B_02Swenson.pdf691.04 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください