DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
43号(2013) >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10775/3120
|
タイトル: | Projection of Tradition in Japanese Export Media : The Feminization of Japaneseness |
タイトル別言語: | メディアに伝えられる日本における伝統の投影 : 日本人性の女性化 |
著者: | Swenson, Tamara |
著者別言語: | スウェンソン, タマラ |
キーワード: | gender social myth propaganda Jacques Ellul |
キーワード別言語: | ジェンダー 社会的神話 プロパガンダ ジャック・エリュール |
出版者: | 大阪女学院短期大学 |
出版者別言語: | Osaka Jogakuin College |
利用可能日: | 2014-10-03T06:53:15Z |
発行日: | 2014-10-03T06:53:15Z |
受理日: | 2013-10-1 |
自由記入: | 論文 |
抄録: | The positioning of women as the protectors of tradition in a number of cultures has been widely examined. Researchers have examined the image of Japanese women in both
Japanese media and Western media about Japan. This paper looks at the maintenance of national myths and the feminization of traditional Japanese society in externally directed
media; that is, the paper will consider the images of Japanese women as portrayed in an English-language journal of public diplomacy. Relying on the theoretical framework of
propaganda provided by Jacques Ellul's work on the formation of attitudes and the creation of societal myths and symbols, particularly his focus on propaganda, this paper examines
the images of women in Look Japan from 1964 to 1980, the period associated with Japan's rapid economic growth. The role of Japan's externally directed media in maintaining the
feminization of Japaneseness in Western images of Japan will be discussed. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 0387-7744 |
NCID: | AN00029189 |
掲載誌名: | 大阪女学院短期大学紀要 |
号: | 43 |
開始ページ: | 19 |
終了ページ: | 36 |
ページ数: | 120 |
発行日: | 2014-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 43号(2013)
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|