DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
43号(2013) >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10775/3119
|
タイトル: | Language Teachers as Language Learners |
タイトル別言語: | 語学学習者としての語学教員 |
著者: | Cornwell, Steve Kato-Otani, Eiko |
著者別言語: | コーンウェル, スティーブ 加藤, 映子 |
キーワード: | language learning transformation teacher beliefs awareness teachers as students |
キーワード別言語: | 語学学習 変化 教員の信念 意識 学習者としての教員 |
出版者: | 大阪女学院短期大学 |
出版者別言語: | Osaka Jogakuin College |
利用可能日: | 2014-10-03T06:36:58Z |
発行日: | 2014-10-03T06:36:58Z |
受理日: | 2013-09-30 |
自由記入: | 論文 |
抄録: | This paper suggests that the best way we can know what our students experience in language classes is by becoming language students ourselves. After looking at research
that has been done on language teachers as students, primarily in the areas of diary studies and teacher education, it reports on two teachers' experiences as language students. After
describing what stood out for them as language learners, it discusses how their thinking about what is and is not good teaching practice has changed. Finally it provides suggestions for
teachers wanting to explore a language class from the other side. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 0387-7744 |
NCID: | AN00029189 |
掲載誌名: | 大阪女学院短期大学紀要 |
号: | 43 |
開始ページ: | 1 |
終了ページ: | 17 |
ページ数: | 120 |
発行日: | 2014-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 43号(2013)
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|