DSpace
 

DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
43号(2013) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10775/3119

タイトル: Language Teachers as Language Learners
タイトル別言語: 語学学習者としての語学教員
著者: Cornwell, Steve
Kato-Otani, Eiko
著者別言語: コーンウェル, スティーブ
加藤, 映子
キーワード: language learning
transformation
teacher beliefs
awareness
teachers as students
キーワード別言語: 語学学習
変化
教員の信念
意識
学習者としての教員
出版者: 大阪女学院短期大学
出版者別言語: Osaka Jogakuin College
利用可能日: 2014-10-03T06:36:58Z
発行日: 2014-10-03T06:36:58Z
受理日: 2013-09-30
自由記入: 論文
抄録: This paper suggests that the best way we can know what our students experience in language classes is by becoming language students ourselves. After looking at research that has been done on language teachers as students, primarily in the areas of diary studies and teacher education, it reports on two teachers' experiences as language students. After describing what stood out for them as language learners, it discusses how their thinking about what is and is not good teaching practice has changed. Finally it provides suggestions for teachers wanting to explore a language class from the other side.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 0387-7744
NCID: AN00029189
掲載誌名: 大阪女学院短期大学紀要
号: 43
開始ページ: 1
終了ページ: 17
ページ数: 120
発行日: 2014-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:43号(2013)

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズファーマット
B_01Cornwell_Kato.pdf663.25 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください