DSpace at My University >
01 大学(国際・英語学部) >
013 「大阪女学院大学紀要」 >
1号(2004) >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10775/187
|
タイトル: | Reading Instructional Models : Review of Reading Recovery and Success for All |
タイトル別言語: | リーディング指導モデル : Reading Recovery 及び Success for All 概説 |
著者: | Kato-otani, Eiko |
著者別言語: | 加藤, 映子 |
キーワード: | Reading instructional model Reading Recovery Success for All children at risk intervention |
キーワード別言語: | リーディング指導モデル リーディングリスカバリー サクセスフォーオール 危機にある子ども インターベンション |
出版者: | 大阪女学院大学 |
出版者別言語: | Osaka Jogakuin 4year College |
利用可能日: | 2011-02-18T11:38:40Z |
発行日: | 2011-02-18T11:38:40Z |
受理日: | 2004-09-30 |
自由記入: | 自由論文 |
抄録: | Many children who drop out of school come from less privileged families in the US. Compared to middle-class children, they have far fewer stimulating literacy experiences at home and thus find it harder to learn to read at school. Poorer reading ability is a critical factor in their dropping out of school. Many instructional models have been developed to address their low reading achievement in elementary school. In this paper I review two instructional models, Reading Recovery and Success for All, which are used in schools in the US: I then discuss how they help teachers support their at-risk students. |
資源タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
ISSN: | 1880-0084 |
NCID: | AN12028997 |
掲載誌名: | 大阪女学院大学紀要 |
号: | 1 |
開始ページ: | 35 |
終了ページ: | 46 |
ページ数: | 110 |
発行日: | 2005-03-01 |
言語: | en |
著者版フラグ: | publisher |
出現コレクション: | 1号(2004)
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|