DSpace
 

DSpace at My University >
01 大学(国際・英語学部) >
013 「大阪女学院大学紀要」 >
1号(2004) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10775/186

タイトル: <研究ノート>Discussion Classes at OJC : Bridging the Gap
タイトル別言語: OJC のディスカションクラス : ギャップを埋めること
著者: Bramley, David E.
著者別言語: ブラムリー, デビッド
キーワード: Communicative competence
Subjective/Objective assessment
Writing/Discussion Process
TPR (Task, Production, Report) Methodology
キーワード別言語: コミュニケーション能力
主観的/客観的評価
ライティング/ディスカッションの手順
タスク/プラニング/リポート法
出版者: 大阪女学院大学
出版者別言語: Osaka Jogakuin 4year College
利用可能日: 2011-02-18T11:38:40Z
発行日: 2011-02-18T11:38:40Z
受理日: 2004-09-30
自由記入: 研究ノート
抄録: This paper discusses the problem that some students who pass discussion classes in their first year, seem unable to discuss topics in their second year Topic Studies classes. It examines the idea that for successful discussion to take place, there needs to be a "discussion process." Such a process would use a particular methodology to formalize some discussion activities and teach students how to work productively in groups to achieve a successful outcome to their academic discussion. In addition it would provide teachers with a sound basis for assessment of discussion.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 1880-0084
NCID: AN12028997
掲載誌名: 大阪女学院大学紀要
号: 1
開始ページ: 47
終了ページ: 57
ページ数: 110
発行日: 2005-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
Appears in Collections:1号(2004)

Files in This Item:

File SizeFormat
KU01_047.pdf505.06 kBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2009  The DSpace Foundation - Feedback