DSpace
 

DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
34号(2004) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10775/177

タイトル: Role-play and Orientation to Task
タイトル別言語: ロールプレイと「タスクへのオリエンテーション」
著者: Verity, Deryn P.
著者別言語: べリティ, デリン
キーワード: role-play
Vygotsky
orientation
task
キーワード別言語: ロールプレイ
ビゴッキ
オリエンテーション
タスク
出版者: 大阪女学院短期大学
出版者別言語: Osaka Jogakuin 2year College
利用可能日: 2011-02-18T11:38:36Z
発行日: 2011-02-18T11:38:36Z
受理日: 2004-09-30
自由記入: 自由論文
抄録: Although a lesson may seem successful when casually observed, it may be a failure when psycholinguistic factors are considered. This paper comments on a college-level lesson using role-play; the students were motivated, hard-working and enthusiastic, yet the underlying purpose of the activity was not well communicated by the instructor. In the end, though the results were carefully prepared and performed, the students did not approach any of the linguistic or pedagogical goals envisioned by the teacher. The discussion is informed by the Vygotskyan notion of 'orientation to task.'
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 0387-7744
NCID: AN00029189
掲載誌名: 大阪女学院短期大学紀要
号: 34
開始ページ: 9
終了ページ: 21
ページ数: 116
発行日: 2005-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:34号(2004)

このアイテムのファイル:

ファイル サイズファーマット
KC34_009.pdf597.57 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください