DSpace
 

DSpace at My University >
04 短期大学(英語科) >
043 「大阪女学院短期大学紀要」 >
34号(2004) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10775/173

タイトル: <研究ノート>Developing Critical Reading Skill for Academic Writing
タイトル別言語: アカデミック・ライティング力を向上させるための批判的読み
著者: Hirayanagi, Yukio
著者別言語: 平柳, 行雄
キーワード: critical reading
assumption
inference
debate format
refutation
キーワード別言語: 批判的読み
想定
推論
ディベート・フォーマット
反駁
出版者: 大阪女学院短期大学
出版者別言語: Osaka Jogakuin 2year College
利用可能日: 2011-02-18T11:38:34Z
発行日: 2011-02-18T11:38:34Z
受理日: 2004-09-27
自由記入: 研究ノート
抄録: Development of academic writing skill requires students to monitor their composition. This monitoring skill includes (1) to check whether there is a difference between what is implied in a statement and what a reader may carelessly infer from it and (2) to check whether the information stated in their composition is accurate. According to Paul and Elder, this is defined as critical reading. Monitoring a composition can be done by validating an assumption and by checking whether a counterevidence can be shown. The former is referred to as deductive inference while the latter as inductive inference. The tools to check these inferences are (1) materials with key questions enabling students to monitor and (2) debate format. Affirmative and negative points and refutation need to be studied for debate format.
資源タイプ: Departmental Bulletin Paper
ISSN: 0387-7744
NCID: AN00029189
掲載誌名: 大阪女学院短期大学紀要
号: 34
開始ページ: 33
終了ページ: 43
ページ数: 116
発行日: 2005-03-01
言語: en
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:34号(2004)

このアイテムのファイル:

ファイル サイズファーマット
KC34_033.pdf465.91 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください